vrijdag 3 augustus 2012

Business Bootcamp

Door Silvie van der Zee

Heb je als vertaler ook last van de crisis? Krijg je minder opdrachten dan voorheen? Ga dan naar de Business Bootcamp! 

Wat is de Business Bootcamp? 

De Business Bootcamp is een tweedaags evenement voor zzp’ers die willen leren hoe ze hun bedrijf succesvoller kunnen maken. Het vindt een paar keer per jaar plaats in Nieuwegein.

Open Circles Academy De organisatie achter Business Bootcamp (ook wel BBC genoemd) is Open Circles Academy. Dit bedrijf is opgericht door Nisandeh Neta en zijn vrouw Vered, twee Israëliërs die in Amsterdam wonen en erg succesvol zijn geworden op het gebied van coaching. Omdat ze deze kennis graag wilden delen, hebben ze Open Circles Academy opgericht.

Naast de Bootcamp organiseren Neta en zijn vrouw ook vervolgcursussen. De Business Bootcamp is een introductiecursus die moet aanzetten tot het afnemen van dure vervolgcursussen.

Netwerken 

Toch is de Business Bootcamp meer dan alleen een verkoopmiddel. Je leert er heel veel, bijvoorbeeld hoe je beter kunt focussen, hoe je meer inkomen genereert en hoe je klanten bij je terug laat komen. Bovendien is het een uitstekende plek om te netwerken, aangezien er per keer ongeveer 1400 mensen naar de BBC komen.

Het evenement kost 47 euro, inclusief lunch, koffie en thee. Omdat het goedkoop is en in het weekend plaatsvindt, is het erg laagdrempelig. Daarom besloot ik een paar maanden geleden naar dit evenement te gaan.

Dansen

In het begin voelde het ongemakkelijk. Ik kwam helemaal alleen binnen in het Nieuwegein Business Center, een enorm grote ruimte, waar ik niemand kende. Maar iedereen is er met hetzelfde doel: iedereen wil meer zakelijk succes.

De opzet van de BBC is erg Amerikaans: bij binnenkomst hoor je The Eye of the Tiger en tijdens de bijeenkomst krijgen de deelnemers instructies om elkaar te complimenteren, te masseren, te omhelzen en zelfs te dansen. Maar na een tijdje raakte ik daaraan gewend en ging ik het zelfs leuk vinden. Deze dingen werden gedaan om de mensen weer nieuwe energie te geven, want twee dagen alleen maar luisteren is niet erg effectief.

Er werden veel open deuren ingetrapt, maar ik kreeg ook veel nieuwe informatie. Nisandeh is een ervaren spreker die precies weet hoe hij het publiek mee moet krijgen. Hij is erg inspirerend en de Bootcamp gaf me veel energie. Ook had ik na het volgen van de BBC een grote stapel visitekaartjes, een concrete actielijst en heel veel zin om wat van mijn vertaalbedrijf te maken.

Meer informatie 

In mijn volgende artikel zal ik ingaan op concrete informatie die ik heb geleerd tijdens de Business Bootcamp en die ik graag met jullie wil delen.

Voor meer informatie over BBC kun je kijken op de site van de Business Bootcamp.

Geen opmerkingen: